søndag 29. mai 2011

Søndag..

Og da har det kommet enda flere tilskudd til saueflokken :-) I dag kom det 4 til, og da er det 9 lam tilsammen her. Fire går til slakt til høsten, mens 5 kommer til å være her fast :-)

Disse to har egen boks, da de bare er to uker gamle og skal ha fri tilgang på melk

Mens disse går på avvenning fra melk, og får bare littegrann hver dag. Begynner å bli store ;-)

Det var mer vanskelig å få tak i kopplam av gammalnorsk spælsau enn jeg hadde trodd, så dermed ble det norsk kvit sau på meg i år. Det er nok mer vanlig å kjøpe store lam til høsten har jeg hørt dersom man vil ha gammalnorsk, så får se hva jeg gjør. Da blir de ikke så folkekjære.
Men alt i alt, så tror jeg foreløpig sier jeg meg fornøyd med de jeg har, kan ikke klage ;-)

Ha en kjempefin ny uke, nå er det straks juni :-)


2 kommentarer:

  1. Så søte lammene er!!!Både de små og de store:-D. Håper du får en fin uke du også. Klem

    SvarSlett
  2. Det var lurt tenkt å kjøpe dem så små,så de blir folkekjære:) Lettere å håndtere dem også da.
    De er kjempesøte.Ha en fin uke!

    SvarSlett