søndag 26. juni 2011

Ompottingsdagen..

I dag var det endelig sol og varme ute, og jeg fikk satt i gang med ompotting av plantene på verandaen. Det skulle vært gjort for lenge siden, men det har vært mer enn nok å gjøre med alle dyra
:-)

Det var litt av en jobb, og etter å ha telt over hvor mange jeg egentlig har av hvert slag, fant jeg ut at det står hele 26 (!) tomatplanter, 10 agurkplanter og 4 paprikaplanter på verandaen. Så jeg føler jeg har vært litt overambisiøs med tanke på hvor mye tid jeg har til å faktisk stelle alle disse plantene ;-)


Det må flere omganger med ompotting til etter hvert.


Agurkplanter som koser seg i sola ;-)


Nærmer seg høsteklar :-))


Det begynner å bli utrolig mange agurker :-))



Begynner å bli litt større paprika også

Ellers så har jeg isbergsalat, brokkoli, hodekål, gulerøtter og bønneplante også på verandaen. Isbergsalaten begynner alt å krølle seg sammen, så blir nok en ball etter hvert ;-) Har sådd to kasser til med det, med noen ukers mellomrom. Håper på å være sikret litt med salat fremover.

Spørs litt hvordan det går med poteter og jordbær fremover, det har regnet hver dag de siste ukene, og mer regn ser ut til å være i vente.

Ellers så har kyllingene blitt hentet i dag, så nå er det nok mye liv hos Jorun ;-)

3 kommentarer:

  1. Imponerende hvor mange planter du har :) Det er så grønt og fint på verandaen din, plantene ser ut til å trives veldig godt.
    Agurkplantene er skikkelig fine, og så mange agurker.

    Vi drar på ferie i morgen, og alle grønnsaksplantene mine blir alene noen dager. Hjelp, jeg håper de klarer seg!

    Ha en fin uke :)

    SvarSlett
  2. Oi,det var mange planter!Jeg tror jeg har omtrent halvparten så mange som deg,og de krever sitt;) Men jeg tror det blir verdt det i form av ketchup eller lignende utover.

    SvarSlett
  3. 26 tomatplanter! Jeg er helt imponert jeg. Så gøy at du har så mange.

    Agurkplantene dine så utrolig fine ut.

    Vi snakkes, klem

    SvarSlett