lørdag 21. januar 2017

Oppdatering fra før jul..

Og jeg er massivt på etterskudd med oppdateringer. Så dette må bli fordelt på flere poster. Bloggingen har veldig lett for å bli nedprioritert, men det er jo så gøy å titte på hva som har skjedd, så må trå til igjen nå.

I hvertfall, november startet med årets første snøfall, og den kom i rikelige mengder. Det så ut til at den kom til å bli værende, men den forsvant desverre før man rakk å få noen form for julesteming. Det har i det hele tatt vært den glatteste og mildeste vinteren jeg kan huske, kan ikke huske jeg har brukt så mye strø midtvinters noengang. Men kanskje kommer vinteren tilbake før det blir vår? Har i grunn ikke savnet sommeren så veldig siden vinteren har vært så mild.

 
 Ikke så fristende å ut å trå i snøen.



 Turer med Randi :-)


Årets siste tømmekjøring med Helice og Loi, etter dette ble det for glatt.

 Ridebanen har vært en eneste stor isklump mesteparten av vinteren, men du og du så mange fine og lange turer det har blitt med Sølvar istedet. Galoppøkter når det har vært føre til det har det også blitt :-)


 Innimellom har snøen fått ligge noen dager, og så utrolig flott det er. Fantastisk å komme seg ut i skogen :-)


 Bildet taler for seg selv :-))



17. november ble det elgkjøttkake-dag hos Marit. Randi kom også en tur. Det var utrolig trivelig. Så mange år siden sist vi har fått gjort dette sammen. Kjempekoselig!




 


Jeg har også fått strikket min aller første genser. Den er kortermet, for jeg ønsket meg det, men skal lage en til nå med ermer. Er superstolt av den, spesielt siden det er sigdals-alpakka som jeg har farget med syrefarger og spunnet selv. Oppskriften er Genser med geiter fra Telespinn. Er såå utrolig fornøyd og stolt av den :-) Så jeg tør såklart ikke bruke den, for den er en slags trofe og må få være slik den er. Men en nå er nr to i gang, må bare få ferdig garnet først :-)





Julegate på laagendalsmuseet med mamma:




 Flotte bygninger!



 Det var utrolig mye folk her i dag!


 Etter å ha fått tittet på alt som foregikk dro vi hjem til mamma og pappa. Der ble det middag og skravling til langt på kveld!



 Christmas cake måtte bakes. Ingen juleforberedelse er komplett uten den!


Litt dårlig bilde, men en av mange turer med Anne Beate i høst og vinter. Desverre har nå Ninita fått slått seg kraftig etter å ha sklidd (selv med brodder!) på isen i luftegården. Vi er spente på om det er en muskel som har røket,eller om det bare er forslått. Bare tiden vil vise. Siste turen vi hadde var en tre timers tur på nyåret i skogen. Krysser fingre og tær for at Anne Beate får ha henne i mange år til.


 Tre-timers turen vår, mesteparten midt i skogen. Var støl etterpå ja!



 Norsk alpakkafell (fra Lillestrøm)  som jeg fikk i posten :-)


 Julebord på Grendehuset, det må man få med seg. Vi var 22 stk, og det funket fint det og selv om det er ti mindre enn hva det har vært de siste åra. Ble både sent og for mye vin! ;-)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar