fredag 27. august 2010

Et tungt valg..

..og ting vil ikke bli som før. Jeg har måttet ta et valg angående mine nydelige ponnier, som er fryktelig vondt. Økonomisk så koster de mye å ha, og det kombinert med at jeg ikke får trent de så mye som de trenger, har ført til at de ble lagt ut for salg. Torsdag ettermiddag ble de solgt, og de blir nå hentet på tirsdagen.

De nye eierene kommer langtveis ifra, og deres nye hjem er nærmest et postkortbilde av vestlandet. Nydelig fjord og digre enger. De har en hest og en ponni fra før på en liten gård på landet. De var mest interessert i Amandha, men heldigvis ville de ta imot Pinky også. Så da havner de i hvertfall sammen. Amandha skulle bli travponni for datteren, og kommer til å få all den trimmen hun trenger. Jeg er kjempeglad for dette, og håper at alt går i orden på tirsdagen.

Dette er tunge dager for meg. Jeg har jo så glad i disse småtassene, så å se de reise blir tøft. Fritiden har bestått av å ta vare på dem, så å ikke lengre trenge å gjøre det vanlige stellet blir veldig rart.

Jeg er redd det blir et stort tomrom hos meg når de drar, så jeg har allerede avtalt å hente flere høns og muligens noen kaniner til uka. Stallen kommer til å stå tom, og det kan jeg ikke ha noe av. Det er god plass til mange høns her og det må utnyttes. Vi tenkte å lage en liten luftegård utenfor stallveggen etterhvert, slik at de kan få kommet seg ut. Det blir såpass med høns nå at det blir nok litt eggsalg på hobbybasis. De er jo så billige og enkle dyr å ha, så da er det ikke så mye å lure på.

Ting går ikke alltid etter planen..

2 kommentarer:

  1. Oi oi - det kom brått på ?
    Men jeg skjønner at det blei litt for lite tid til dem, du jobber jo mye og har hus og hage det tar også tid.
    Men du har jo hus som kan brukes til andre ting også, og blir lengselen etter hest uoverkommelig en gang i framtida så er det jo mulighet til å kjøpe en ;)
    PS: Jeg melder meg som eggekunde ;))

    SvarSlett
  2. Jeg har egentlig tenkt på dette ganske lenge, med tanke på hvor vanskelig det er å få nok tid til dem. Økonomisk så er det vanskelig å få spart opp penger når man har to ponnier i tillegg som har sine utgifter pr måned. Så da ble det slik. Det er lettere å få solgt nå, enn på vinteren, så da la jeg ut annonse. Jeg trodde egentlig at det kom til å dryge til langt ut på høsten før jeg fikk solgt, da det er trengt marked på hest nå, men det var stor interesse for disse små, så det gikk mye fortere enn beregnet. Akkurat nå er jeg glad det går så fort, for da slipper jeg å gå å vente i lange tider til ting faller i orden.

    Men som du sier, så er det godt å vite at man alltids har muligheten igjen senere. vi bor jo der vi bor vi :)

    Da er du min første kunde :D

    SvarSlett