fredag 15. oktober 2010

En oppdatering..

Nå er det lenge siden jeg har skrevet her. Det har vært to tøffe uker hvor hverdagen har vært helt snudd på hodet. Jeg er en uke tidligere hjemme, da jeg ble fritatt for tjeneste i Sivilforsvaret og kunne dra hjem. På grunn av at jeg har vært i en bilulykke for et par år siden og har slitt med angst i ettertid, skulle jeg egentlig aldri gått igjennom sesjonen for et år tilbake. Så det er litt kjedelig å finne ut etter å ha vært over halvveis med kurset, at jeg egentlig aldri skulle ha vært der.

Vi har tatt for oss stort sett alle mulige temaer, før vi nå skulle begynne på trafikkulykker, og det var da jeg reagerte ganske mye. Det ble litt for virkelighetsnært for meg. De så det ganske fort, og sa at jeg kunne velge å slippe tjeneste. Så her er jeg igjen..hjemme..og det føles godt å ikke måtte tilbake dit.

Det jeg har lært er på ingen måte unyttig, det er mye jeg har tatt til meg og som er viktig å kunne. Blant annet brannslokkning, hva man skal gjøre om huset brenner, og sikring av hjemmet. Det meste annet er nok mest forbeholdt de som er i tjeneste; sette opp store telt, koble brannslanger, kjøring med lastebil med henger, opptreden i krisesituasjoner, opptreden ved terroraksjoner hvor farlige gasser og stråling er involvert osv.


Her har vi satt opp brannslanger og skal "slukke" skogbrann


Siste mote?


Inn i container for å bli gasset med tåregass



Her var det om å gjøre å få på seg gassmasken så fort som mulig


Jeg sitter tilbake med mye lærdom, minner, og nytt vennskap. Det har vært en interessant opplevelse, men jeg er veldig glad for å slippe å være med videre. Lykke til Tropp 1 og 2, tenker på dere!



1 kommentar:

  1. Velkommen hjem :)
    Bra de hadde vett til å la deg slippe, så du ikke måtte plages mer enn nødvendig,
    og så blir det så bra å komme på biblioteket nå ! Den boka du anbefalte sist var bare het topp ;) Vi sees..

    SvarSlett