torsdag 15. mars 2012

Vår..

Ja nå er det jammen godt i gang med våren allerede. Det er så deilig ute! Snøen er nesten borte stort sett de fleste steder, blomster og grønt gress titter frem både her og der. I går begynte jeg allerede med litt våroppryddning ute, mye rart som dukker opp fra under snøen. Hønene som har vært inne i vinter fikk buret flyttet ut i går, og de koser seg i hagen. Dermed får jeg plass til å få gjort klar stallen til å ta inn sauene når lammingen nærmer seg. Det er tid for en klipp av sauene snart også, så det er nok å gjøre :-)

Det klør virkelig i hendene til å begynne ute i hagen, og i går gikk jeg rundt og planla hva som skulle plantes hvor. På mandagen skal jeg til byen til tannlege, så da tenkte jeg å handle inn litt til å starte å så litt inne. Gleder meg til å få i gang tomater, agurk og paprikaen!

Ellers så har vi kommet ganske langt i oppussingen nå. Ikke så fryktelig mye å gjøre lengre. Vi venter på benkeplata til kjøkkenet, som vi får først i påsken. Samt har det blitt litt forsinkelser med listene i stua, så dermed får vi først stua helt ferdig neste uke. Men litt har vi fått innredet likevel, og kjøkkenet er i full bruk med ny stekeovn og induksjonsplate :-)


Spisestuebordet på plass, ved kjøkkenet. Vinduene har vi malt kaffe-mørke, synes det ble finere enn hvitt :-) Bilder av kjøkken og resten av stua får dere først når listene er på plass, det har nemlig alt å si på inntrykket ;-)


Tenkte jeg skulle nevne på et par bøker jeg bestilte fra utlandet, som er virkelig interessante.

Eat my words av Janet Theopano; Reading womens lives throught the cookbooks they wrote. Her har forfatterinnen skrevet om kokebøker igjennom århundrene, og hva de forteller om kvinnene og deres liv gjennom notater hun har funnet i bøkene. Syntes den kunne vært litt mindre fagelig i språket, men temaet er utrolig fengende!


A thousand years over a hot stove av Laura Schenone; a history of american women told through food, recipes and remembrance. Denne har jeg ikke lest ennå, men gleder meg til å få begynt på den etter hvert :-)

Ha en kjempefin uke i vårværet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar