mandag 30. april 2018

Våren er i gang..


På tide å få skrevet litt her igjen fant jeg ut :-) Nå er det heldigvis ikke så mye snø igjen ute, men vi har faktisk snø ut til mai i år.

 
 Kaninene har blitt klipt nå i mars, mye fin ull å kose seg med i spinningen fremover.



Jeg har kommet i gang med vevingen igjen, og min trofaste grindevev trår til. Liten og lett, og bare å pakke vekk etterpå. Utrolig kjekt. Jeg fikk laget mitt aller første plagg av 100% egetspunnet garn. Da var jeg stolt. Moro å ha vært igjennom hele prosessen med å lage klær.



Det var midtvinterblot på middelaldersenteret i Rollag i mars. Da dro vi fra Kongsberg vikinglag opp og ble med. Det var utrolig trivelig. Vi kledde oss såklart for anledningen :-)



Champanje å få midt i skauen, kan man ha det bedre?


 
 Vi koser oss! Herlig å bare sitte og se på bålet, kjenne lukten av bålrøyk og høre lydene fra skogen rundt oss.

 



Påsken kom og gikk. Men vi fikk da litt besøk. Mamma, pappa og Tommy tok en tur. Da ble det sveler å få. Kjempetrivelig! Vi hadde tidenes vær i påsken, og i ukene etterpå også. Kan ikke huske en så flott vår på mange år. Deilig å få litt farge i ansiktet så tidlig på året.

Årets påskekyllinger! Dverg kochin. Supersøte. Det ser desverre ut som veldig mange er haner, så må nok få tak i flere kyllinger snart, og håpe på bedre hell med de. Men søte er de nå.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar