søndag 6. januar 2013

Nytt år, ny start..

Godt nyttår alle sammen! Håper dere har hatt en flott julefeiring :-)

Nå er det jammen 2013, og det er så godt å kunne starte på et nytt år.
Å kunne starte på ny frisk, for jeg er ivrig på å legge det forrige året bak meg. 2012 ble et år med mange gode minner og opplevelser, men også med litt for mange av de vonde. Heldigvis er jeg på full fart fremover på bedringens vei, med noen fartsdumper innimellom, men det må man regne med iblant ;-)

Ting må gå gradevis, ellers blir det fort for mye, å bli frisk tar tid. Men nå er energien der til å komme mer i gang med ting jeg drev med før jeg ble sykemeldt, og det ser jeg frem til!

 Jula i år feiret vi for første gang hjemme, som var kjempestas, for det har aldri skjedd før de årene vi har bodd her. Som regel har vi vært avgårde hos familien ;-)

 Vårt aller første juletre som jeg hentet fra skauen! Takk for alle bidrag til pynten ;-)

 
 Julaften, vi venter på julematen som godgjør seg.

 
(Det ble et flott bilde av dere svigermor! )

1. Juledagsmiddagen med mor, far og storebror. Det var så gøy at de kunne komme hit! :-)


Christmas cake ble det i år også, med tekst inspirert fra VGs artikkel om kaketabber ;-) Jeg lagde også en christmas pudding, oppskrift fra 1517. Den så ikke så kjempefin ut, men var veldig god. Skal prøve ut noen flere oppskrifter, for å finne ut forskjellene i smaken på disse julepuddingene. Den beste legger jeg ut her etter hvert :-)

Ellers så har jeg allerede bestilt fra frøkatalogen som jeg fikk i posten i forrige uke, en blanding av alt fra urter og grønnsaker til blomster og andre planter. Blant annet physalis - kinesiske lykter. Skikkelig artig og hardfør (H5) staude som får flotte orange lykter på høsten som er kjempefine til å tørke og dekorere med. Vanlig i England. Les mer om den her: http://moseplassen.com/2010/10/japansk-lykt-stauden-med-de-oransje-papirlyktene/

Nå blir det gradvis lengre lyst, og våren glimter til i horisonten. Det er mye å glede seg til fremover! Ha en flott søndagskveld alle sammen:-)



1 kommentar:

  1. Koselig lesing Heidi !
    Beklager at jeg ikke har kommet ned og smakt på bakverket, men det er så mye som skjer for tiden !!
    Kjempefine bilder av familien :)

    SvarSlett