søndag 10. juli 2016

Feriehverdag..


Det er søndag kveld, og ute har det regnet en stund. Det har egentlig vært en veldig fin sommer så langt. Passe med varme, sol og regn. Akkurat slik en vanlig norsk sommer skal være.

Nå som det er ferie har det blitt litt mer tid til sysler jeg alltid nedprioriterer ellers i hverdagen. Så det har blitt marmelade av stikkelsbær som har ligget evigheter i fryseren, samt blåbærgele til desserter av noen av bærene fra i fjor. Enda har jeg godt med blåbær igjen, men det må plukkes i år og, man vet aldri hvordan det blir med bær neste år ;-)




Hønene fikk restene av blåbærene etter at saften var presset ut. Faverolles-hønene er kjente for sine flotte skjegg, men akkurat under blåbær-etegildet ble de noe fargerike. Det er flere dager siden nå og de er fortsatt ganske lilla alle sammen.






 Sommereng, den var så fin at jeg stoppet rett opp når jeg så blomstene. De måtte foreviges.



I dag ble det søndagstur med Randi, svigermormoren min. Det var utrolig koselig, og jeg ser frem til neste gang. Forhåpentligvis skal vi få til litt oftere turer enn det har vært i det siste ;-)  Hverdagen går så fort i perioder!



 Blåbærskog!



Kvelden blir avsluttet med rabarbrapai. Det er helt utrolig hvor lenge jeg har ønsket å lage den her. Det må være et par år siden sist. Rabarbraen har ligget klar i fryseren, men jeg har ikke fått rotet meg til å ta det frem. Egentlig har jeg bakt utrolig lite de siste to årene. Det har stort sett blitt vafler eller rundstykker og brød.

Nei det må være lov å synde litt med bakst innimellom, det er virkelig  noe eget med lukten av en varm pai som fyller huset. Nå gjelder det å finne andre oppskrifter jeg har ønsket å få satt i gang med. Det er greit å ha litt i fryseren.

God kveld!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar