søndag 3. juli 2016

Juli




Da har juli begynt, og det er ferie i gang både for meg og Bjørn. Det skal bli skikkelig godt.
Denne våren har i det hele tatt vært en eneste stor stress føler jeg. Mye som skjer på jobben som har gitt mye overtid, i tillegg til helsa ikke alltid er like god. Stress er definetivt noe jeg prøver å unngå så mye jeg kan, og etter de siste månedene skjønner jeg at jeg  må bli flinkere til å sette grenser når det ikke går.

I sommer har vi ingen planer annet enn å hjelpe til hos svigerfar innimellom. Han er i gang med husbygging igjen, og det er uten tvil imponerende når han er oppi 60 årene! Det kan komme godt med det vi lærer der for vi har bestemt oss for å bygge nytt hus til våren.

Det ble bestemt ganske fort i grunn, da vi begge skjønte at vi egentlig hadde mulighet til å gjøre noe annet, og da fristet det med noe nytt slik at vi får ting akkurat slik vi ønsker. Og mannen syntes det hadde vært godt med mindre pendling, noe som hjelper på med den nye tomten vi har reservert. Derfra er det bare et kvarter inn til byen, men likevel landlig. Naboene der har både sauer og hester, og et hestebeite vil være ved siden av tomta vår. Det gjør ingenting å ha med på utsikten! Noen bilder av tomta under, ikke i nærheten av å vise hvor fint det virkelig er, men slik er det ofte med bilder.






Det føltes veldig rart ut å tenke på alt som kommer til å skje, plutselig var det ikke nødvendig å kjøpe stauder til hagen eller å gjøre endringer som skulle vare i flere år, for vi regner med å flytte innen to år, når huset er ferdig nok. Rollag er og blir alt for meg, så jeg fortsetter å jobbe her og kommer til å være i bygda mye utenom jobb også da så mange av mine kjære og kjente er her.

Det har vært mange gode år her i huset vårt i Rollag, mange gode minner og opplevelser som er godt dokumentert med bilder. De beste er med familie og venner. Det har vært et ypperlig lærested om oppussing og vedlikehold på hus, samt gitt muligheter til å ha alle mulig slags dyr og hobbyer. Det har vært et hus med sin egen sjarm der det ligger for seg selv i skogen.

Ellers så er jeg i gang med å få søkt på delvis uførhet hos Nav. Hadde ikke regnet med at det ville gå så langt, men jeg har måttet innse at det er realiteten. Det går galt hver gang jeg prøver å jobbe mer enn det jeg har som stillingsprosent, og ofte føles det vanskelig å klare de. Så da får det heller være slik.


Men nå ser jeg frem til rolige dager, og lar hver og en være så lite planlagt som mulig :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar