søndag 22. januar 2017

Nytt år..og litt av hvert

Det var kastrering av kalver hos Anne Beate, og jeg ble invitert til å bli med. Det hadde jeg aldri sett før, så jeg troppet opp. Interessant å få med seg alle sider av det å være bonde :-)



 Ganske så groggy kalver her!


 Endene er ute og spankulerer. Noen av dem er de gamle mine. Det må jeg huske på å skrive et innlegg om :-)


Kardemaskin er innkjøpt. Og fy så mye fortere kardingen går. Som en drøm. Eneste ulempen er at det havner ull absolutt overalt og på alt ;-)



 Se så flott det blir!



Forrige helg hadde jeg helgebesøk av gamle klassevenninner fra høyskolens dager. Vi får til å møes innimellom og det setter jeg stor pris på. Er så godt å sees igjen.


 Taco til middag!









 Etter middag ble testing av VR-brillene ;-)




Dagen etter ble det besøk på Paradisgrenda for å få disse damene på hesteryggen :-) Det ble Sølvar og Sølja som tro til.
















 Sølja :-)

 Vi startet på ridebanen, for å få alle vant med å være på hest, samt å få tatt litt bilder ;-) Marte Marie hadde Sølja, og Ragni og Stine hadde Sølvar.






  


Når alle hadde fått testet seg på ridebanen ble det en liten tur til Solberg gård og tilbake. Vi var så utrolig heldige med både vær og føre denne helgen. Det var utrolig flott. Helgen etter var nemlig all snøen erstattet med is.



 




Alle hadde kost seg veldig i dag, og det var moro å høre. For min del ble det en ny erfaring med å ta meg av tre nybegynnere på ponnier som ikke akkurat er ment for dette. Så jeg har vokst litt på den erfaringen ;-) Det gikk kjempefint og jeg er så glad for at det ble en minnerik helg for damene :-)



1 kommentar:

  1. Dette så koselig ut :) Men jeg får holde meg til apostlenes hester - bra det au !!

    SvarSlett