fredag 17. februar 2017

Spinning, husflid, besøk og hogst!


 Janaur startet opp med nye spinnetreff igjen. I januar var vi hos Anne Beate. Etter et par timer med aktiv spinning og skravling, ble det ost, kjeks og te resten av kvelden. Kjempekoselig!





 I januar var det begynt å bli bart igjen i skogen. Her er det vårstemning. Desverre har jeg fått strekt skulderen min for tre uker siden, så nå er det en stun siden jeg har ridd. Skal prøve forsiktig til uka igjen.

 
 Det ble en tur til Laagendalsmuseet med Lisa Johne. Norges husflidlag holdt foredrag om våre rødlistede husflidsteknikker. Veldig interessant! Senere samme uka var Lisa en tur til meg og vi brukte 6 timer til å farge ull som hun hadde med. Det var en god økt!





 Petra var på plass :-)




 I februar hadde vi besøk av Anne Berit og Øyvind med barna. Det ble pizzakveld med hjemmelaget pizza. Og etterpå fikk alle prøve VR-briller. Det ble til og med tid til å leke gjemsel med Andrine i huset, det er mange år siden jeg har gjort. Kjempetrivelig lørdag!









Hver onsdag er damene fra bygdekvinnelaget i gang på vevstua. Jeg er stadig innom og sitter med rokken eller strikketøyet. Det blir alltid tid til en kaffe/tepause der skravla går. Det er veldig moro å se damene i aksjon med vevene. Stadig nye prosjekter!


 Unni i gang med et nydelig åkle. 



 Vevstua er i den gamle skolen i Rollag som er nedlagt. 



Forrige uke inviterte Marit Live og meg til mat og kino. Dette var andre gangen vi har gjort dette og dagen var bare helt fantastisk. Jeg tok først en lastebiltur med Live tur-retur Kongsberg-Svene der vi hentet sand. Det var litt av en opplevelse.

:-D
 





Vi møtte Marit etterpå. Så ble det kinamat igjen. Det er så godt!


 Jeg lar bildet tale for seg, det var en knallfin kveld :-D



 Det har skjedd store ting også utenfor huset. Det har blitt hogd masse skau som har vært som en vegg rundt huset i alle år. Det er ikke til å kjenne seg igjen, og utsikten er helt fantastisk. Vi har aldri fått sett hvor fint det egentlig er før nå.



 Fra innkjørselen

 Fra hagen!



Så mye lys inn i stua har vi aldri hatt før. Nydelig! Blir sittende å glane på utsikten hele tiden.

 Det har også blitt hogd oppover mot gården. Hønebrakka har aldri vært så synelig før. Nabolåven ser vi også nå. Første gangen vi faktisk ser en nabo fra gårdsplassen vår :-)



I går var det spinnetreff hos Inger Sjaavaag. Vi ble sju stykker. Anne Beate, Kit, Lisa, Ingunn, Marte, Inger og meg. Etter spinningen var det nydelig vafler å få. Sent ble det også. Var ikke hjemme før halv ett nesten. Men så gøy!







Alltid et høydepunkt med disse kveldene!

Det har også kommet i gang strikkekvelder på kantia i kommunehuset i regi av Frivilligsentralen (Hilde). Jeg har vært med de to gangene det har vært så langt. Ingunn var også med sist. Denne uka var også Lisa med, og ellers mange kjente; Jorun Traaen, Kirsten, Britt Godstad, Gry Hamre og mange fler. Vi var vel 11 stk. Ikke dårlig! Kommer til å være med her så ofte det passer.



1 kommentar:

  1. Skal si du er aktiv !! Og innimellom får du tid til å gå tur med meg :)
    TAKK :)

    SvarSlett