søndag 23. januar 2011

Søndag..

I helgen har jeg ikke hatt noen planer i det hele tatt, og det var veldig godt. Tror jeg trengte det, for det har vært så mye i det siste. Veldig mye jobbing, og i tillegg en del planer på fritiden. Det å ha så mye å gjøre hele tiden får dagene til å fly avsted, og man rekker knapt å registrere at det er en ny dag før kvelden har kommet og det nærmer seg leggetid. Syntes det kan nesten bli litt skummelt når tiden flyr slik, så dermed ble det en helg med bare avslapping og gjøre kun det jeg orket. Deilig! Lenge siden jeg har sovet hele 12 timer og likevel være trøtt nok neste kveld til å legge meg tidlig.

I dag ble det middagsrett ut av den ene hanen jeg slaktet for tre uker siden. Prøvde meg på en rett jeg fant på matprat.no: http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=15286 ; helstekt kylling på grønnsakseng.




Både jeg og sambo syntes ikke helt at grønnsakskombinasjonen var så veldig god, tror også at de hadde smakt bedre hvis de var tilberedt på at annen måte, og ikke bare rett i ovnen. Kyllingen derimot var god! :-)


Ellers så har jeg fått grønnsaksfrøene jeg har bestilt. De er sortert etter såtid, og klare til bruk! Spennende tider i vente :-)





God natt ;-)


2 kommentarer:

  1. Å, så mange spennende frøpakker!! Ser ut som vi skal dyrke en del av det samme i år :) Her blir det også salat, bønner, tomat, reddik og purre mm. Masse lykke til med sådd og grønnsaksdyrking når tiden er inne for det!

    Ønsker deg en fin ny uke :)
    Og god natt!

    SvarSlett
  2. Både grønnsakene og kjøttet blir saftigere og bedre på smak om du har litt vann i forma og dekker over med aluminiumsfolie når du steker. Pleier å gjøre det både med sauelår, kyllingfileter, koteletter og ja, det meste...
    Ellers er hjememlagde marinader av ymse slag supert i form...

    SvarSlett