søndag 11. februar 2018

Sol i stua..



Da har årets første solstråler vært i stua vår. Det var skikkelig godt å se. Lengre lyst er det også, helt til halvs seks. Kjenner vårfornemmelsene krible i kroppen, selv om vi har litt igjen av vinteren ennå.


En liten tur med Randi og Bjørn fikk vi tid til også. Veslehytta er ganske neddynket i snø nå. Skikkelig snøvinter har vi fått.


 

 
 Kattene er så utrolig gode venner, ligger stadig oppå hverandre og sover :-)


 Goudaostene har begynt å modne.


 Spiseklar Camembert!



Endelig har jeg fått testet ut hermetiseringskjelen jeg kjøpte ifjor! Syltetøy og geleer kan oppbevares mørkt  i grader som ikke er varmere enn 12-20 i følge en offentlig side om hermetisering jeg fant, og da kan de stå i skap-kommoden vi har på soverrommet. Har trodd de måtte ha det kjøligere, og dermed har jeg vært litt forsiktig med å sette de på glass med så fullt kjøleskap som vi har.  Vi har en kjeller vi kan bruke, men der er det så mye edderkopper, så det orker jeg ikke. De glassene som settes der, blir ikke hentet igjen ;-) På soverommet er det alltid mørkt, og vi har det på rundt 14 grader der inne, så da er det bare å sette igang å få brukt litt bær fra frysen. Kjempemorro å få gjort. Skikkelig koselig er det.


 Blåbærsyltetøy!

Druegele, med druer fra Anne Beate i Nore. Ganske lokale altså ;-)


I gang med den nye kjelen. Utrolig kjekt med gitteret som kan tas ut. Glassene står støtt, og kjelen er høy nok også for norgesglass!


 Litt tid i lesekroken har det også blitt!


 Her er det egenlaget surdeigsknekkebrød med egen Camembertost og egen druegele! Ganske stolt ;-)


Brikkeveving i gang! Vi er dypt konsentrerte :-)




1 kommentar:

  1. Du greier nå alt mulig !! Jeg er mektig imponert !!
    PS Gleder meg til tirsdag :)

    SvarSlett