fredag 19. november 2010

Syk høne..

Oppdaget når jeg tok morgenstellet av dyra i dag, at den ene italienerhøna ikke var helt i strekk. Hun var utrolig slapp og registrerte knapt at jeg var der. Når jeg så nærmere på henne, så jeg at hun hadde kraftig diare, så da bar det rett inn i huset for å vaske og tørke rompa, hun var heldigvis såpass tilstede at hun orket å protestere litt på den uventede behandlingen hun fikk. Jeg ga henne også kamille-te, som jeg sprøytet inn i munnen hennes, for å hjelpe mot diareen, samt litt mat og vann. Tenkte å prøve å gi henne trekull i kveld for å se om det hjelper.



Hun får være inne på varmegulvet på badet frem til hun forhåpentligvis blir bedre. Hun virket litt kvikkere nå som hun fikk slappet av i fred fra de andre. Hanen likte dårlig at hun oppførte seg unormalt, og hakket veldig på henne. Sambo er hjemme og får sjekke på henne mens jeg er på jobb.

Avsluttet morgenstellet med å glemme bort at jeg hadde samlet egg i jakkelomma, og dermed så sa det jo knas når jeg bøyde meg ned. Det ble en fin mørje, og jeg hadde såklart mobilen i samme lomme. En skikkelig god start på dagen i dag med andre ord;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar