torsdag 15. september 2011

Kakedekorering..

Det er jammen ikke greit å ha altfor mange interesser, det å få tid til alt er jo et prosjekt i seg selv ;-)

Jeg har den siste tiden fått så veldig lyst til å lære mer om kakebakst og dekorering! Jeg er helt på bunn-nivå når det gjelder erfaring med kaker, både å lage dem og å pynte dem, så da tenkte jeg å gjøre noe med det, og meldte meg på grunnkurs på Bakeshop i Oslo i oktober. Dette er først og fremst å lære å trekke kaker, og lære å lage pynt, men man får slenge seg på kurs ettersom de dukker opp ;-)

(Hadde jo vært kjekt å kunnet lage slike kaker en gang i fremtiden ;-))

Kurset heter SP01: Grunnleggende kurs i sukkerpasta, og er et grunnkurs man bør ta før man kan gå videre på festkaker og pynting.

Det blir spennende! Elsker å være med på kurs av alle mulige slag, de er alltid en herlig mulighet til å møte spennende mennesker, og få nye opplevelser ;-))

Ha en flott torsdagskveld!

5 kommentarer:

  1. Hei For et artig kurs! Så gøy at du har meldt deg på det. Kurs er altig gøy

    Kunne godt tenkt meg å vært med på det selv. Når er det starter og hvor mye koster det? Klem

    SvarSlett
  2. Spennende! Håper du holder oss oppdatert på fremgangen med bilder av resultatene. :)

    SvarSlett
  3. Spennende! Dette gleder jeg meg til å høre om :)

    SvarSlett
  4. Det er så moro å bake og pynte kaker!
    Jeg er ingen ekspert, så resultatet blir så ymse, men fornøyd har vi blitt likevel. Ungene har pleid å få ønske seg hvilke kaker de vil toil bursdag, og det har resultert i mye rart, spøkelseskake, sjørøverøy, sjørøverbåt, den lokale hurtigbåten m.m. De ønsket seg mye rart, og alt ble ikke like bra, men veldig moro!
    Har aldri prøvd sukkerpasta, men etter hva jeg har sett i bøker og på nett, kan man lett få til de mest utrolige figurer og pynt, så det kurset blir sikkert bra. Kos deg!

    SvarSlett
  5. Så artig at du har prøvd deg på litt forskjellig Mossa! Det viktigste er helt klart at det smaker! Tenker de små er kjempefornøyde med at mor disker opp det meste ;-)

    Artig å høre fra deg! Ha en fortreffelig ny uke i september:-)

    SvarSlett