tirsdag 28. september 2010

Barndomsminner..

Jeg og mamma gikk tur i går i Kongsberg, i skogen som finnes like ved huset til mamma og pappa. Det er en flott skog, med mange fine stier å gå, og her har vi hatt utallige turer sammen. Har vi vært stresset, hatt mye å tenke på, hatt behov for å bevege oss eller bare komme oss ut i skogen, så har vi gått her. Disse stiene har vært vår avkobling fra hverdagen, og vår gode venn i tunge stunder.

Når jeg var ung, gikk jeg veldig mye her, det var mitt favorittsted. Og det er det fortsatt, stiene har blitt en del av meg, og preger store deler av minnene fra barndommen.








Det som er så synd er at mye av dette blir nå borte. Mange av stiene er allerede fjernet. Ny hovedvei skal gå igjennom skogen, og dermed forsvinner det meste. Det er kjempetrist at så mange mister dette tilbudet, og må finne seg andre steder å gå fremover. Det blir mange som må dele på det lille av tursteder som blir igjen.













Her fridde samboer til meg..




Kommer virkelig til å savne dette stedet. Jeg tok mange bilder, for vi vet ikke hvor lenge det blir stående fremover. Før tok vi det for gitt at dette kom alltid til å være her, så bilder var ikke nødvendig. Men det er det nå.  

Det ble en tur med mimring over hvor mye dette har betydd for oss. Vi har virkelig vært heldige som har fått bodd her så mange år og fått ha denne skogen ved siden av oss.

Tusen takk for en kjempekoselig kveld mor :o)


2 kommentarer:

  1. Oi, blir det bryllup i familien.... :-)

    SvarSlett
  2. Hehe, vi får se :D Det er ni år siden han fridde, så ting tar tid. I det minste så har vi printet ut forloverpapierene, dog de ligger ved printeren fortsatt :P

    Kos dere masse i helgen! Håper elgjakta går bra! :D

    SvarSlett