lørdag 18. september 2010

Vårt første eple..

Jeg kjøpte to epletrær i sommer, og det ene fikk faktisk epler. Det var egentlig hele 15 stykker på det lille treet, men jeg fjernet alle unntatt tre stykker, slik at den ikke skulle fokusere på eplene, men heller på å vokse. Jeg og sambo måtte smake på den lille røde herligheten, som er den første av forhåpentligvis mange epler de neste årene. Aldri hatt eget epletre, så jeg syntes det var stas å smake! Og godt var det jo!

Det gikk fort ned gitt!

Ellers så har jeg holdt på mye i hønsehuset i dag. Mye som skal endres på når det tidligere har vært en stall. Jeg fjernet veggen mellom stallboksene hvor kyllingene er, slik at de i stedet fikk en kjempestor boks å kose seg i. De kvittret fornøyde etterpå, mens de undersøkte det nye forstørrede området sitt. Kaninene fikk et annet rom for seg selv i hønsehuset, og slipper litt unna alt bråket fra kyllingene. I morgen skal jeg få satt opp netting, slik at kyllingene ikke flyr over boksdøra, de begynner alt å teste vingene ganske bra ;)

Nå står rundtstykkene mine i ovnen. I helgene lager jeg en kjempedeig for å ha nok rundstykker både til hjemme, og til matpakke på jobb. Ingen rundtstykker fra butikken smaker så godt som mine altså ;-)


God lørdagskveld!

2 kommentarer:

  1. Hei på deg!
    Takk for i går! Det var koselig..... og takk for nydelg karrigryte med hjemmelagede rundstykker :-)
    Vi snakkes!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for blomstene! De er kjempeflotte! Det var kjempehyggelig å få besøk! Liker at det er litt liv i heimen, også er det moro å lage middag for flere enn bare to hele tiden ;)

    Ha en fin uke!
    Vi sees!

    SvarSlett