lørdag 25. september 2010

Enda en hane mindre..

Dette ble mitt andre slakt, men denne gangen syntes jeg det faktisk var mer utfordrende enn første gangen. Denne var en del større enn den forrige, så det var litt vanskeligere å få renset skikkelig. Til slutt ble det riktig så bra denne gangen også:





Denne veide 1,2 kg, så det ble en del mer mat enn på den forrige hanen.

Det er ingen liten jobb å begi seg utpå for en nybegynner. Så det må gjøres på en dag hvor jeg har god tid.
Nå blir det rett på kakebakingen, kefirkake til bursdagsfeiring i Kongsberg i kveld :)

God lørdag!

Legger ut oppskriften på kefirkaken, paga etterspørsel ;) Den har jeg fått fra ei på jobben.


Kefirkake: 1 stor langpanne

1 L kefir
1 L sukker
---------
Røres sammen til sukker løses opp

1,4 L hvetemel
200g margarin smeltes
1 ss natron
2 ss kanel

Blandes sammen med kefiren og sukkeret, og helles i langpanne.

Stekes midt i ovnen på 200 grader i ca 30 min.

Topping:
100g smeltet smør blandes med 2-3 ss varm melk.
Tilsett 1/2 ss kakao, 2 ts vaniljesukker, og 300 gram melis.

Pynt med kokos!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar