søndag 5. september 2010

Det er helg..

Og det er første helgen uten ponniene. Det er skikkelig uvant, og jeg har underlig følelse hele tiden over ting som vanligvis skulle ha blitt gjort, som jeg nå ikke lengre trenger å gjøre. Selv om det er trist å ikke ha dem her, så vet jeg at jeg tok det riktige valget. Både for dem og for meg. Skal bli godt å få de nye rutinene inn i blodet, og ikke lengre gå rundt å føle at noe mangler i hverdagen.


Kyllingene koser seg i boksen sin. De begynner sakte men sikkert å bli mindre redd meg, og istedet håper på å få noe godt når jeg kommer. Det er koselig å se.

I dag har jeg stort sett ryddet ut siste rest av hesteutstyr/oppheng, og fått det til å se litt mer ut som et hønsehus invendig. Da slipper jeg også altfor mye påminnelser rundt meg om hva som har vært her før.

Det blir en del endringer her fremover. Må få satt opp netting etterhvert, slik at de er trygge fra kattepuser som sniker seg inn, samt for å holde dem inne. Litt usikker på hvor mange høns jeg egentlig har plass til her. Hadde vært kjekt å hatt litt fler, men det ser jeg nok når disse små har blitt store. Ingen hast med det.

Funderer veldig på å ha et par kaniner også i hønsehuset. Hadde vært veldig koselig å hatt noe annet enn høns også. Har nok litt stort kompensasjonsbehov etter at ponniene dro, godt det er små dyr det er snakk om ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar