onsdag 22. september 2010

Da var en hane fordøyd..

Det tok litt tid før jeg faktisk klarte tanken på å spise den første hanen jeg slaktet, så den har ligget en stund i fryseren. Vet ikke helt hvofor jeg følte at det var en terskel jeg måtte over, å spise et dyr jeg har slaktet selv. Det er merkelig at noe som egentlig er så naturlig, for meg er føltes helt rart fordi jeg alltid har spist mat som har blitt skaffet av andre, altså stort sett fra butikken, og ikke stolte helt på det jeg hadde skaffet selv. Dette får en jo til å undres over hvordan tidene egentlig har blitt, og hvor sært det er at vi regelrett blir hjelpesløse over å ikke trenge å gjøre noe selv lenger, annet enn å skaffe penger.



Her er det altså egengrodd salat, hjemmelagd rundstykke, egenplukket sopp og ikke minst; egenslaktet hane.
Det ble selvfølgelig aaaltfor masse mat for en person ;-) Men smakte..det gjordet det! Beste kyllingen jeg har smakt! Så da blir det mer slakting til helgen, og da skal jeg ikke nøle slik med å spise disse hanene ;-)

1 kommentar: